20150711_113355

Академичен хепънинг – нов бранд на Международния дом на журналиста

20150711_113756Уъркшоп на тема: „„Нови комуникационни подходи при изграждане на туристическия бранд: Международен дом на журналистите гр. Варна” се проведе този уикенд в Международният дом на журналиста” в к.к Златни Пясъци. В него взеха участи магистри от програмите „Маркетинг и връзки с обществеността в образованието, науката и културата” и „Реклама и връзки с обществеността в управлението на бизнеса” от Варненски свободен университет „Черноризец Храбър”.

Бъдещите имиджмейкъри и специалисти по връзки с обществеността имаха задача, в рамките на час, да изградят своята концепция за позиционирането в публичното пространство и изгражднето на имиджа на комплекса, наричан, най-често с името Хотел „Журналист”.

В началото на хепънинга основни насоки за разработките бяха дадени от председателя на журито и преподавател по Брандинг и управление на бизнеса – доц. Стефан Серезлиев, от ръководителя на двете магистърски програми – доц. Георги Калагларски и от комплексният управител на МДЖ – Георги Недялков.

„Международният дом на журналиста е база дългогодишна история, изградена като своеборазен дом, не само за журналистическата гилдия в България и чужбина, но и за многото творчески организации. Едно уникално място на брега на морето, за среща на интелектуалци, за обмяна на опит, място на което идеите срещат своите съмишленици”, заяви г-н Недялков. След началните думи отборите, сфорирани от по трима, разработиха върху белият лист своите идеи, виждания и концепции за развититето на комплекса. В края на хепънинга журито определи първо, второ и трето място, като престижното първо място бе присъдено на групата сформирана от магистрите: Надежда Кателиева, Татяна Тодорова и Таня Тихова от магистърската програма „„Маркетинг и връзки с обществеността в образованието, науката и културата””.

20150711_113355В разработките си участниците заложиха най-вече на историята на комплекса, традициите и природните забележителности, на уникалният факт, че комплексът разполага с 45 дка зелени площи, собствен плаж и изключително приятна атмосфера за творчество и отдих. Добри идеи бяха споделени относно възможностите за развойна дейност и иновации, на които да се заложи в бъдеще, в това число привличане на известни личности от различни професионални среди, провеждането на конференции и международни научни форуми. С усмивка и добро настроение беше посрещнато предложението за лого на комплекса под формата на микрофон с крачета, носещ се по вода.

„Идеята на този хепънинг е да усетите напрежението от създаването на конкретен бранд и позиционирането на даден продукт. Напрежение, което неизбежно ще усетите в практиката си на имиджмейкъри, защото брандът е основата върху, която ще стъпят специалистите по връзки с обществеността, рекламният отдел, логистичният отдел и всички останали отдели в една организация. Това, което днес направихте до голяма степен отговаря на една реална ситуация, независимо дали става въпрос за изграждане на бранд на туристически комплекс, политическа партия, университетска програма или частен бизнес”, с тези думи доц. Серезлиев закри хепънинга и пожела на участниците успешно дипломиране и скорошна реализация.

Автор:Галя Господинова

Posted in Без категория.